Let DL4819, prevádzkovaný spoločnosťou Endeavor Air pre Delta Air Lines, odletel z medzinárodného letiska Minneapolis-St. Paul (MSP) a mal pristáť na letisku Toronto Pearson (YYZ). Lietadlo, Bombardier CRJ900 s registračným číslom N932XJ, malo na palube 76 pasažierov a 4 členov posádky, celkovo 80 ľudí. Lietadlo, ktoré má 16,6 roka, pristávalo na dráhe 23 približne o 14:12 miestneho času.
Popis nehody
Pri pristávaní došlo k havárii, pri ktorej sa lietadlo prevrátilo hore dnom po kontakte s dráhou na bode Bravo intersection. Fotografie a videá z miesta udalosti ukazujú lietadlo ležiace hore dnom, s oddelenými krídlami a vertikálnou plutvou, pričom bolo viditeľné horiace trosky v oblasti H3. Záchranné tímy, vrátane hasičov letiska, okamžite zasiahli, aby uhasili požiar a pomohli pri evakuácii.

Počet zranených a ich stav
Podľa oficiálneho vyhlásenia spoločnosti Delta Air Lines neboli hlásené žiadne úmrtia. Počiatočné správy uvádzali, že 18 pasažierov s zraneniami bolo prevezených do miestnych nemocníc. Neskôr, do rána 18. februára, bolo potvrdené, že 21 pasažierov bolo prevezených do nemocníc, z toho 19 bolo prepustených, čo znamená, že dvaja zostali hospitalizovaní. Rozsah zranení nebol úplne špecifikovaný, no zahŕňal aj vážnejšie prípady, ako potvrdili niektoré médiá.
Počasie a možné faktory
Počasie hralo pravdepodobne kľúčovú úlohu v tejto nehode. V čase pristátia boli hlásené silné západné vetry s rýchlosťou 28 uzlov, s nárazmi až 35 uzlov, viditeľnosť obmedzená na 5,2 námorných míľ kvôli fúkajúcemu snehu a roztrúsená oblačnosť na výške 3 400 stôp. Tieto podmienky, vrátane snehovej búrky, pravdepodobne skomplikovali pristávanie, najmä vzhľadom na krížový vietor, keďže dráha 23 má smer 230 stupňov a vietor fúkal zo smeru 270 stupňov.
Niektoré správy naznačujú možné mechanické zlyhanie, ako napríklad zlyhanie aktuatora klapiek, čo mohlo prispieť k tvrdému pristátiu. Tieto informácie však ešte nie sú oficiálne potvrdené a vyšetrovanie pokračuje.
Vyšetrovanie
Vyšetrovanie vedie Kanadská rada pre bezpečnosť dopravy (TSB) v spolupráci s Národnou radou pre bezpečnosť dopravy USA (NTSB), ktorá poskytuje podporu podľa medzinárodných protokolov ICAO Annex 13. Tím TSB bol nasadený na miesto nehody a pracuje na zistení príčin. Predbežné správy naznačujú, že sa bude analyzovať počasie, stav dráhy, ako aj technický stav lietadla. Výsledky vyšetrovania budú zverejnené TSB, keď budú k dispozícii.